Ostravské opravny a strojírny, s.r.o., největší tuzemská společnost zabývající se železničními vozidly, uvádí na celoevropský trh nový čtyřnápravový otevřený výsypný vůz určený především na přepravu uhlí, koksu a štěrku. Vůz je téměř po čtyřech desítkách let prvním železničním vozem kompletně tuzemského návrhu i výroby. Vyznačuje se úctyhodnými technickými parametry a splňuje nejpřísnější evropské normy. Vzhledem k zastaralému domácímu vozovému parku a poptávce na zahraničních trzích má společnost ambice výroby tisíců kusů. Tak rozsáhlá výroba by pro kraj znamenala nejen finanční přínos, ale zejména dlouhodobě stovky nových pracovních míst.

Představení nového vozu je přímou odpovědí stav české nákladní železniční dopravy. „Nejmladší nákladní vozy pochází ze sedmdesátých let a jejich stav, i navzdory důkladným repasím a opravám odpovídá jejich stáří.“, komentuje aktuální situaci obchodní ředitel společnosti ing. Luděk Galvas. Pokud by tento stav nadále přetrvával železniční doprava bude čím dál méně konkurence schopná jiným dopravním alternativám. Vzhledem ke stáří vozidel lze předpokládat, že se vozový park všech dopravců působících v České republice musí přibližně do desíti let obměnit.

[nggallery id=39]

Nový vůz splňuje nejpřísnější evropské požadavky, zejména normu TSI. Stává se tak přímým konkurentem řadě zaběhlých světových výrobců. Díky snížené hmotnosti a zvětšenému nákladnímu objemu nabízí velmi ekonomický provoz. Během návrhu byl kladen velký důraz na bezpečnost a spolehlivost. Vysýpací klapky jsou na rozdíl od starších modelů vybaveny šesti jistícími palci. Účinně tak zabraňují samovolnému otevření či ztrátě nákladu a jsou odolnější proti dlouhodobému namáhání. Modernizované podvozky jsou vybaveny kompozitovými brzdami. Ty nabízí výrazně účinější a zejména tiché brždění. Vůz je primárně určen pro přepravu uhlí, koksu a štěrku. Prakticky je použitelný pro širokou paletu sypkých materiálů. Využívání nákladní železniční dopravy je nesmírně šetrné k životnímu prostředí. Kapacita jednoho železničního vozidla se vyrovná kapacitě i několika návěsů nákadních automobilů.

Historie společnosti OOS, s.r.o., sahá až do roku 1847. Po dobu své existence patřila k nejvýznamnějším zaměstnavatelům a vždy hrála klíčovou roli. Dnes zaměstnává přibližně 650 zaměstnanců. Po zrušení drážních odborných učilišť byla nucena vybudovat vlastní školící středisko pro železniční profese.

Kontakt:

Obchodní ředitel:
tel.: +420 596 172 202
fax: +420 596 172 270
e-mail: marketing@oossro.cz